2013. július 2.

Csináld magad: lámpa felújítás



A neten sok helyen találkozhatunk a madzag-lufi-ragasztó hármasából készített dekorációkkal.  

Számomra kimondottan szimpatikusak ezek az alkotmányok, mert egyszerűen, kevés alapanyagból, viszonylag rövid idő alatt elkészíthetők.

Legyen lámpabúra, party girland, asztali dekoráció vagy mécsestartó, a végeredmény mindig lenyűgöző.

Elérkezett az idő, hogy én is elkészítsem a magam madzag-lufi dekorációját.


Erre az ütött kopott mennyezeti lámpára esett a választásom.
A valaha szebb napokat is megélt darab szinte könyörgött egy kis felújításért. S ki vagyok én, hogy megtagadjam tőle? :) 

Először is leszereltem a lámpát és megtisztítottam a szennyeződésektől, aztán picit átcsíszoltam nem túl durva csiszolópapírral.

Fehér akrilfestékkel lefújtam, majd száradás után itt-ott még csiszoltam rajta egy picit, hogy ne legyen annyira sterilen fehér..

Amíg a lámpakar száradt, addig elkészítetem a búrát.
Ehhez szükséges egy felfújt lufi, fehér madzag és folyékony ragasztó (átlátszóra száradó enyvet használtam).

A lufit átkenegttem jó zsíros krémmel, majd a madzagot megmártottam a ragasztóban és elkezdtem tekergetni fel a lufira minden irányban. Minél kuszább, annál jobban mutat. Mikor úgy láttam, hogy már elég tartós lesz, megkötöttem a madzagot és felakasztottam száradni.

Egy éjszaka alatt keményre száradt.
Helyenként a madzag teljesen összeragadt a lufival, itt óvatosan elválasztottam a egymástól, aztán kilyukasztottam a lufit és az egyik nagyobb lyukon kivettem.

Majd egyszerűen ráhúztam a lámpára és már akasztottam is a helyére.




Ilyen csodás árnyjátékot fest a falra.


Szerintem szuper lett.

Neked hogy tetszik?

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...